بازاریابی اینترنتی چیست؟

يکشنبه 3 شهريور 1398
12:44
مهرداد جوادی

بازاریابی اینترنتی به روش های جذب مشتری از طریق اینترنت گفته می شود. روش های بسیاری برای جذب مشتری از اینترنت وجود دارند که معمولا مقرون به صرفه تر و پر بازده تر از سایر روش های تبلیغاتی می باشند. معمولا بازاریابی از طریق اینترنت به شش روش اصلی انجام می گردد که به ترتیب کارایی و بازده شامل موارد زیر می باشد:

  1. سئو و بهینه سازی وب سایت (نمایش وب سایت صفحه اول گوگل برای عبارات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت)
  2. تبلیغات کلیکی نظیر گوگل ادوردز (مهمترین آن تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز می باشد که با پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما برای عبارات کلیدی مورد نظر، صفحه اول گوگل نمایش داده می شود)
  3. شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین و ... (فعالیت و انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی)
  4. بازاریابی محتوایی (تولید محتوای با کیفیت و مورد نیاز کاربران وب سایت و مشتریان شما)
  5. تبلیغات اینترنتی (تبلیغات در سایت ها و اپ های پر بازدید و مرتبط)
  6. خبرنامه و ایمیل تبلیغاتی (ارسال ایمیل تبلیغاتی)

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم

برای انجام لازم است در ابتدا شرکت بازاریابی اینترنتی را بیابید که بتواند به شما استراتژی درستی برای انجام بازاریابی اینترنتی با توجه به بودجه شما بدهد. دارکوب با سابقه 15 ساله در زمینه طراحی وب، سئو و بهینه سازی وب سایت و همچنین بازاریابی دیجیتال، می تواند انتخاب مناسبی برای انجام امور بازاریابی دیجیتال شما باشد. جهت اخذ مشاوره های بیشتر با شماره تلفن های دارکوب تماس بگیرید.

برای آنکه بهترین نتیجه را از بازاریابی دیجیتالی خود بگیرید اول از همه شما نیاز به یک وب سایت دارید که با توجه به اصول سئو و نیازهای کاربران و مشتریان شما طراحی شده باشد و دسترسی به مطالب آن برای مشتریان شما راحت باشد. کاربر پسند بودن سایت شما می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد.

با توجه به آنکه سئو و بهینه سازی سایت مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین روش تبلیغات اینترنتی می باشد بهتر است تمرکز اصلی خود را بر روی این روش قرار دهید.

امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده از اینترنت برای تهیه کالا و خدمات به احتمال قوی تعریف بازاریابی اینترنتی را زیاد شنیده اید و مشاغل بسیاری را دیده اید که با استفاده از این روش کسب و کار خود را رونق داده اند.

این روزها بیشتر شرکتها، صرف نظر از بزرگی و کوچیکیشون، دارن از روشهای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین بهره میبرند. علت این امر هزینه بر بودن دسترسی به میلیونها مخاطب هدفشونه. اما این بازاریابی اینترنتی واقعا چی هست؟


تعریف بازاریابی اینترنتی
به تبلیغ برند، محصول یا خدمات از طریق اینترنت بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا دیجیتال گفته میشه. حوزه کار این نوع بازاریابی خیلی وسیعه و از بازاریابی ایمیلی گرفته تا مدیریت روابط مشتری الکترونیک و هر نوع فعالیت تبلیغاتی دیگه ای که از طریق رسانه بدون سیم انجام میشه رو شامل میشه.
بازاریابی اینترنتی جنبه های تخصصی و خلاقانه جهان وب، مثل تبلیغ، طراحی، توسعه و فروش رو با هم ترکیب میکنه، تبلیغ میسازه و روی مراحل مختلف چرخه خرید مشتری قرار میده.
بازاریابی اینترنتی به انواع مختلفی تقسیم شده:

  • بازاریابی وابسته

در این نوع بازاریابی، شرکت به یه فروشنده آنلاین یا سایت فروشگاهی یا وبلاگ به ازای هر خریدی که از طریق این سایتها برای محصولات برندش انجام میشه پول میده.

  • نمایش تبلیغات

بنرهای تبلیغاتی که روی سایتها و وبلاگهای دیگه با هدف افزایش ترافیک برای محتوایی خاص به نمایش درمیاد. این نوع تبلیغات میتونه باعث شهرت برندتون هم بشه.

  • بازاریابی ایمیلی

از اسمش مشخصه. این نوع بازاریابی از طریق ایمیل به مشتریانتون دسترسی پیدا میکنه.

  • بازاریابی داخلی

این نوع بازاریابی محتوای رایگانی رو با بازار هدف به اشتراک میذاره تا نظرشونو جلب کنه و به مشتریهای وفادار به برند تبدیل بشن. این کار رو میشه با راه اندازی یه وبلاگ تجاری انجام داد.

  • بازاریابی موتور جستجو

این هم نوعی از بازاریابیه که یه شرکت رو از طریق تبلیغات پولی که روی صفحه نتایج موتور جستجو به نمایش درمیاد تبلیغ میکنه. شامل پرداخت برای جایگاهی خاص، تبلیغات متنی یا بهینه سازی موتور جستجو (سئو) میشه.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

همونطور که از اسمش پیداست، بازاریابی شبکه های مجازی، سایت رو از طریق شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، ایستاگرام، تلگرام و غیره تبلیغ میکنه.
حالا با توجه به همه اینها، اصلا چرا بازاریابی اینترنت چیز مهمیه؟
اینترنت قدرت برقراری ارتباط با میلیونها نفر از مردم سراسر چهان رو داره. بنابراین میتونه کسب و کار شما رو به این افراد معرفی کنه. همین مسئله باعث میشه این روش بهترین روش تبلیغاتی برای شرکتها باشه، به خصوص که دیگه نیازی نیست هزینه های زیادی صرف تبلیغات کنند.
به علاوه، اثرگذاری کمپینهای تبلیغاتی که از این طریق راه میندازید به راحتی با ابزارهای تحلیل های وب و حجم سود قیمتها قابل محاسبه است. اما باید جنبه های مختلف بازاریابی اینترنتی رو یاد بگیرید تا بدونید کدوم روشها براتون برگشت سرمایه دارند و کدومها به درد کسب و کارتون میخورن.

آموزش بازاریابی اینترنتی آژانس دیجیتال مارکتیگ رخ اد یکی از کامل ترین اموزش های موجود می باشد که برای مشاهده کلیک کنید.


[ بازدید : 403 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلام است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]